Telekomunikační audit
Optimální telekomunikační infrastruktura pomůže udržet konkurenceschopnost zvýšením efektivity a snížením nákladů na telekomunikační služby, které bývají v rozmezí 2-6% nákladů podniku.
K tomu, aby bylo možné úspěšně a účinně snížit náklady na telekomunikační služby, popřípadě zvýšit efektivitu jejich optimálním využitím, je nezbytné popsat aktivity podniku a strukturu vynakládaných nákladů na telekomunikační služby.
Mezi primární telekomunikační náklady řadíme platby za služby provozovatelům telekomunikačních služeb. Zejména jde o:
- pevné hlasové a datové služby
- mobilní hlasové a datové služby
- hostingové služby (domény, e-maily, servery)
Sekundární telekomunikační náklady jsou platby za pořízení a údržbu zařízení a software přímo související s poskytováním telekomunikačních služeb. Analyzujeme současný stav používaných technologií. Zejména jde o:
- koncová zařízení (mobilní a pevné telefony, smartphony, MDA, PDA, GSM brány, VoIP brány, VoIP telefony, ...)
- počítačové vybavení (PC, notebooky, servery)
- softwarové vybavení (klientský poštovní software, serverová řešení, CRM software, ...)
Ze zkušeností je prakticky garantovatelná úspora 10% z celkového objemu telekomunikačních nákladů.